Case Study – system zarządzania i wizualizacji w Veolia PWIK Tarnowskie Góry

System zarządzania i wizualizacji z raportowaniem i alarmowaniem w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Tarnowskich Górach (Veolia)

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. Tarnowskie Góry, należące do grupy Veolia Woda – światowego lidera branży wodno – kanalizacyjnej, od wielu lat wykorzystuje oprogramowanie rodziny Proficy, systematycznie rozwijając system zarządzania i wizualizacji. PWIK nieustannie pracuje nad zwiększaniem wydajności sieci, zapewnianiem wysokiej jakości wody i oczyszczania ścieków. Systematycznie podejmuje także inicjatywy w kierunku digitalizacji kluczowych usług komunalnych i rozwoju inteligentnego miasta.

Wdrożenie Proficy w Veolia

Informacje o wdrożeniu

MIEJSCE WDROŻENIA
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. Tarnowskie Góry
LICZBA PRACOWNIKÓW
150 osób
WDROŻONE SYSTEMY PROFICY
SCADA iFIX, Webspace, Historian
LICZBA OBSŁUGIWANYCH ODBIORCÓW
66 500 osób
Proficy w Veolia - Centralna Dyspozytornia

Centralna Dyspozytornia

O FIRMIE

Przedmiotem działalności przedsiębiorstwa jest produkcja, zakup, przesyłanie i sprzedaż wody na potrzeby odbiorców indywidualnych, zbiorowych i przemysłowych na terenie gmin: Tarnowskie Góry, Miasteczko Śląskie i Woźniki oraz odbiór i oczyszczanie ścieków i wód opadowych.

 

Oprogramowanie GE jest oprogramowaniem otwartym umożliwiającymi samodzielną rozbudowę istniejącego systemu o nowe obiekty i wprowadzanie nowych funkcjonalności zgodnie z zapotrzebowaniem użytkowników.

Tomasz Paluch

Kierownik Działu Utrzymania Ruchu, PWIK

Efekty wdrożenia

Oprogramowanie Proficy w PWIK Tarnowskie Góry pracuje w trybie ciągłym, pozwala obsłudze, dyspozytorowi i kierownictwu zakładu na ciągły monitoring poszczególnych obiektów i szybką reakcję w przypadku wystąpienia stanów awaryjnych.

Korzyści z wdrożenia
Precyzyjna kontrola procesu i jego optymalizacja
• wygodna obsługa obiektów z poziomu stacji roboczych z zainstalowanymi aplikacjami iFIX
• możliwość zmniejszenia strat na sieci wodociągowej dzięki analizie trendów historycznych parametrów i działania korygujące
• łatwy eksport danych historycznych z sieci wodociągowej na potrzeby bilansowania strat wody w poszczególnych strefach zasilających
Zwiększone bezpieczeństwo
• monitorowanie stanów alarmowych obiektów
• informacja o stanach awaryjnych, np.: zwiększonych przepływach, przekroczonych stężeniach, spadkach ciśnienia na sieci wodociągowej, czy awariach wodociągowych
• możliwość szybkiej reakcji na nieprawidłowości
Większa efektywność i zdalny dostęp
• dostęp do aplikacji 24/7 zapewnia nieprzerwany monitoring procesu
• zdalny dostęp z wykorzystaniem tabletów ułatwia pracę brygad na sieci wodociągowej i kanalizacyjnej
Precyzyjne raportowanie procesu
• możliwość generowania raportów na podstawie danych archiwizowanych w Proficy Historian

POZNAJ CAŁĄ HISTORIĘ WDROŻENIA >>

Zobacz również inne artykuły

Potwierdzam zapoznanie z polityką prywatności